Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ
ΤΟΥ ΕΝΓΚΕΛΣ ΣΤΟ ΜΠΕΜΠΕΛ ΚΑΙ Η ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΠΑΡΑΖΑΛΗ ΤΟΥ ΛΕΝΙΝ.
Το Μάρτη του 1875 ο Ένγκελς στέλνει μια επιστολή στο Μπέμπελ, παρουσία του Μαρξ και με την αποδοχή του περιεχόμενου της από το Μαρξ. Με αυτή την επιστολή, ο Ένγκελς κριτικάρει τις αναφορές για τους στόχους που υπήρχαν στο πρόγραμμα της Γκότα, στο πρόγραμμα των γερμανών σοσιαλδημοκρατών κατά τη δεκαετία του 1870.
Το Μάρτη του 1875 ο Ένγκελς στέλνει μια επιστολή στο Μπέμπελ, παρουσία του Μαρξ και με την αποδοχή του περιεχόμενου της από το Μαρξ. Με αυτή την επιστολή, ο Ένγκελς κριτικάρει τις αναφορές για τους στόχους που υπήρχαν στο πρόγραμμα της Γκότα, στο πρόγραμμα των γερμανών σοσιαλδημοκρατών κατά τη δεκαετία του 1870.
ΓΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ, ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΕΝΓΚΕΛΣ
Λένιν ‘’κράτος και επανάσταση’’ κεφάλαιο Ι, υποκεφάλαιο 3ο.
1. Σε ένα σημείο της επιστολής γράφει:
«…Θα έπρεπε να είχαν παρατήσει όλη αυτή τη φλυαρία για το κράτος (οι συντάκτες του προγράμματος της Γκότα), ιδίως μετά την ΚΟΜΜΟΥΝΑ (1871) η οποία ΔΕΝ ήταν πια κράτος με την πραγματική έννοια του όρου.»
Δηλαδή, η κομμούνα που κράτησε 72 μέρες δεν ήταν κράτος με την πραγματική έννοια του όρου αφού η πλειονότητα κατείχε την εξουσία.
Λένιν ‘’κράτος και επανάσταση’’ κεφάλαιο Ι, υποκεφάλαιο 3ο.
1. Σε ένα σημείο της επιστολής γράφει:
«…Θα έπρεπε να είχαν παρατήσει όλη αυτή τη φλυαρία για το κράτος (οι συντάκτες του προγράμματος της Γκότα), ιδίως μετά την ΚΟΜΜΟΥΝΑ (1871) η οποία ΔΕΝ ήταν πια κράτος με την πραγματική έννοια του όρου.»
Δηλαδή, η κομμούνα που κράτησε 72 μέρες δεν ήταν κράτος με την πραγματική έννοια του όρου αφού η πλειονότητα κατείχε την εξουσία.
2. Σε άλλο σημείο της αποστολής αυτός και
ο αυτός και ο Μαρξ προτείνουν:
«…Γι αυτό εμείς (Ένγκελς – Μαρξ) θα προτείναμε να μπει παντού στη θέση της λέξης κράτος η λέξη «κοινότητα» (Gemeinwesen) μια θαυμάσια παλιά γερμανική λέξη, που αντιστοιχεί στη γαλλική λέξη «κομμούνα».
«…Γι αυτό εμείς (Ένγκελς – Μαρξ) θα προτείναμε να μπει παντού στη θέση της λέξης κράτος η λέξη «κοινότητα» (Gemeinwesen) μια θαυμάσια παλιά γερμανική λέξη, που αντιστοιχεί στη γαλλική λέξη «κομμούνα».
Γιατί όμως προτείνουν να αποκαλείται
κομμούνα - κοινότητα, το νέο σύστημα οργάνωσης της κοινωνίας και όχι να
ονομάζεται κράτος, μετά τη συντριβή του αστικού κράτους;
Α. Προφανώς γιατί στην πραγματική έννοια του κράτους η μειοψηφία έχει την εξουσία και υποτάσσει την πλειοψηφία. Εδώ όμως συμβαίνει το αντίθετο. Η πλειοψηφία έχει στα χέρια της την εξουσία. Άρα δεν είναι κράτος.
Β. Επειδή τότε ήταν του συρμού η χρήση του όρου κράτος για να ονομαστεί απλώς η (μεγάλη) δύναμη ή απλά μια κυβέρνηση (πράγμα που δεν έχει σχέση με τη δύναμη-μηχανισμό της μειοψηφίας που επιβάλλεται στην πλειοψηφία) και το γεγονός του ότι αυτές οι χρήσεις του συρμού προκαλούσαν σύγχυση στον κόσμο σχετικά με το τι είναι πραγματικά κράτος, οδήγησαν τους Ένγκελς και Μαρξ να προτείνουν τη λέξη κομμούνα αντί για τη λέξη κράτος, για να ονομάσουν το σύστημα που θα διαδεχθεί το αστικό.
3. Σε άλλο σημείο της επιστολής του γράφει:
«Με το λαϊκό κράτος οι αναρχικοί μας γάνωναν το κεφάλι μέχρι αηδίας, παρ ότι ήδη το έργο του Μαρξ εναντίον του Προυντόν και ύστερα το κομμουνιστικό μανιφέστο αναφέρουν ανοιχτά ότι με την ΕΙΣΑΓΩΓΗ (εισαγωγή είναι η λέξη στο πρωτότυπο και όχι εγκαθίδρυση όπως τη χρησιμοποιούν μερικοί μεταφραστές ή πιθανόν και ο Λένιν) στο ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟ σύστημα, το κράτος ΑΥΤΟΔΙΑΛΥΕΤΑΙ (sich auflost) και ΕΞΑΦΑΝΙΖΕΤΑΙ.»
Α. Προφανώς γιατί στην πραγματική έννοια του κράτους η μειοψηφία έχει την εξουσία και υποτάσσει την πλειοψηφία. Εδώ όμως συμβαίνει το αντίθετο. Η πλειοψηφία έχει στα χέρια της την εξουσία. Άρα δεν είναι κράτος.
Β. Επειδή τότε ήταν του συρμού η χρήση του όρου κράτος για να ονομαστεί απλώς η (μεγάλη) δύναμη ή απλά μια κυβέρνηση (πράγμα που δεν έχει σχέση με τη δύναμη-μηχανισμό της μειοψηφίας που επιβάλλεται στην πλειοψηφία) και το γεγονός του ότι αυτές οι χρήσεις του συρμού προκαλούσαν σύγχυση στον κόσμο σχετικά με το τι είναι πραγματικά κράτος, οδήγησαν τους Ένγκελς και Μαρξ να προτείνουν τη λέξη κομμούνα αντί για τη λέξη κράτος, για να ονομάσουν το σύστημα που θα διαδεχθεί το αστικό.
3. Σε άλλο σημείο της επιστολής του γράφει:
«Με το λαϊκό κράτος οι αναρχικοί μας γάνωναν το κεφάλι μέχρι αηδίας, παρ ότι ήδη το έργο του Μαρξ εναντίον του Προυντόν και ύστερα το κομμουνιστικό μανιφέστο αναφέρουν ανοιχτά ότι με την ΕΙΣΑΓΩΓΗ (εισαγωγή είναι η λέξη στο πρωτότυπο και όχι εγκαθίδρυση όπως τη χρησιμοποιούν μερικοί μεταφραστές ή πιθανόν και ο Λένιν) στο ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟ σύστημα, το κράτος ΑΥΤΟΔΙΑΛΥΕΤΑΙ (sich auflost) και ΕΞΑΦΑΝΙΖΕΤΑΙ.»
(Το απόσπασμα στα γερμανικά
«Anarchisten bis zum Überdruß in die Zähne geworfen worden, obwohl schon die Schrift Marx' gegen Proudhon und nachher das "Kommunistische Manifest" direkt sagen, daß mit Einführung (εισαγωγή) der sozialistischen Gesellschaftsordnung der Staat sich von selbst auflöst und verschwindet.» )
ΠΡΟΣΟΧΗ ΛΟΙΠΟΝ: Εδώ ο Ένγκελς (και Μαρξ) μας λέει ότι μετά την καταστροφή του αστικού κράτους και με την ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ, κάθε έννοια και πραγματικότητα του κράτους ΔΙΑΛΥΕΤΑΙ και ΕΞΑΦΑΝΙΖΕΤΑΙ. (φυσικά και του αστικού κράτους) Το αστικό κράτος διαλύεται και εξαφανίζεται και φυσικά δεν ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΤΑΙ σε κάποιο άλλο κράτος.
Όμως ο Λένιν έχει άλλη άποψη:
Λένιν Κεφάλαιο V, υποκεφάλαιο 4ο , παράγραφος 14η γράφει:
ΠΡΟΣΟΧΗ ΛΟΙΠΟΝ: Εδώ ο Ένγκελς (και Μαρξ) μας λέει ότι μετά την καταστροφή του αστικού κράτους και με την ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ, κάθε έννοια και πραγματικότητα του κράτους ΔΙΑΛΥΕΤΑΙ και ΕΞΑΦΑΝΙΖΕΤΑΙ. (φυσικά και του αστικού κράτους) Το αστικό κράτος διαλύεται και εξαφανίζεται και φυσικά δεν ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΤΑΙ σε κάποιο άλλο κράτος.
Όμως ο Λένιν έχει άλλη άποψη:
Λένιν Κεφάλαιο V, υποκεφάλαιο 4ο , παράγραφος 14η γράφει:
«Συνεπάγεται επομένως το συμπέρασμα, ότι στον ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΜΟ για ένα χρονικό διάστημα ΔΙΑΤΗΡΕΙΤΑΙ όχι μόνο το αστικό δίκαιο!!! (που θα είναι ένα κατάλοιπο του αστικού κράτους ), αλλά ΑΚΟΜΑ και το ΑΣΤΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ – δίχως αστική τάξη.» !!!!!!!
ΣΧΟΛΙΟ: Μας λέει λοιπόν ότι ακόμα και όταν θα έχουμε φθάσει στο σημείο του κομμουνισμού όπου θα έχουμε ΑΚΟΜΑ και εξαφανίσει την αστική τάξη, θα εξακολουθεί να υπάρχει ακόμα ΑΣΤΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ!!! Δεν θα υπάρχουν απλά κάποια κομμάτια, κατάλοιπα του αστικού κράτους (το οποίο θα έχει αυτοδιαλυθεί και εξαφανιστεί ή ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ με τη νίκη της επανάστασης και την εισαγωγή στο σοσιαλιστικό σύστημα), αλλά θα υπάρχει ακόμα το αστικό κράτος, με τη διαφορά ότι «απλά» δεν θα υπάρχει αστική τάξη!!!!!!
Λένιν κεφάλαιο Ι, υποκεφάλαιο 4ο, παράγραφος 6η
Σχόλιο: Τελικά μετά τη νίκη της επανάστασης και τη συντριβή του αστικού κράτους, τι θα έχουμε κατά το Λένιν; Θα έχουμε προλεταριακό κράτος(ή προλεταριακή δημοκρατία), όπως λέει μόνο αυτός, ή θα έχουμε αστικό κράτος; Και τη δικτατορία του προλεταριάτου ποιος θα την ασκήσει; Το αστικό κράτος, που θα υπάρχει για ένα χρονικό διάστημα και στον κομμουνισμό ή θα υπάρχουν ταυτόχρονα δύο κράτη δηλαδή το προλεταριακό και το αστικό;
ΑΠΛΑ.. ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΤΕΝΝΟΙΑΖΕ TO LENIN ΟΤΑΝ ΕΓΡΑΦΕ ΤΙΣ ΑΜΕΤΡΗΤΕΣ ΑΝΟΗΣΙΕΣ TOY, ΗΤΑΝ ΤΟ ΠΩΣ ΘΑ ΧΤΥΠΗΣΕΙ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΟΥ ΜΑΡΞ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΣΕΙ ΤΗ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ.