Μια άλλη χιλιοβιασμένη έννοια από τους ολιγαρχικούς είναι η έννοια της ελευθερίας. Παρά τις χιλιάδες αναφορές γι αυτήν, σχεδόν σε κανέναν δεν μένει στο μυαλό κάτι το συγκεκριμένο σχετικά με την ουσία της, σχετικά με το τι είναι υλικά.. Διαβάζουν, ξανά διαβάζουν οι υπήκοοι και μετά από 5 λεπτά δεν έχουν συγκρατήσει ΤΙΠΟΤΑ. Και τούτο γιατί η προσέγγιση της έννοιας αυτής γίνεται κατά κανόνα δια μέσου της χρήσης άλλων γενικών εννοιών οι οποίες όμως αδυνατούν να κατέβουν σε κάποια συγκεκριμένη υλικοπρακτική οντότητα. Επομένως, τελικά, είναι αερολογίες, αοριστολογίες, γιατί δεν συμφέρει τον ολιγαρχισμό να κατέβει από τη γενικολογία στη συγκεκριμένη υλική υπόσταση. Αν το έκαναν θα έπρεπε να παραδεχθούν την ενοχή τους για τα κακουργήματά τους. Κατά κανόνα, πάνε να ταυτίσουν στην κοινωνική συνείδηση την έννοια της κοινωνικής ελευθερίας με την έννοια της παραχώρησης (από τη μειοψηφία που θα κατέχει την εξουσία προς στους υπηκόους), κάποιων ανεμπόδιστων - ατιμώρητων συμπεριφορών για κάποιες συγκεκριμένες συμπεριφορές τους. "Πχ "ελευθερία" του λόγου αντί (σχετικά) ατιμώρητη έκφραση των πεποιθήσεων. Όμως δεν μπορεί να υπάρξει ελευθερία για κάτι, όταν αυτό το κάτι βρίσκεται μέσα σε ΠΛΑΙΣΙΑ - ΟΡΙΑ απόλυτης Ανελευθερίας. Δεν υπάρχουν εσωτερικοί θύλακες ελευθερίας μέσα σε φράχτες ανελευθερίας. Πχ Αν μερικοί φυλακίζουν άλλους, τότε δεν μπορείς να λες ότι οι φυλακισμένοι έχουν την ελευθερία να λένε ό,τι θέλουν ή την ελευθερία να επιλέγουν τις ώρες που θα βγαίνουν στο προαύλιο της φυλακής ή ότι γενικά είναι ελεύθεροι Η κοινωνική ελευθερία λοιπόν έχει να κάνει με τη δυνατότητα αυτό καθορισμού και του συναυτοκαθορισμού των βασικών ΟΡΙΩΝ - ΠΛΑΙΣΙΩΝ, των κανόνων - ΝΟΜΩΝ της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Όταν αυτά τα όρια - πλαίσιο ("εξωτερικά" όρια) τα επιβάλλει μια μειοψηφία πάνω στην πλειοψηφία ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΙΧΝΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ γιατί υπάρχει ετεροκαθορισμός. (Εκτός πραγματικότητας οι εκφράσεις του τύπου "ελευθερία του τύπου", "ελευθερία του συνέρχεσθε", κοκ. Η ελευθερία έχει να κάνει με το πλαίσιο-όλο. Στο μέρος αντανακλάται η ουσία του ΟΛΟΥ.)
bezedakos.blogspot.com/2019/03/h-1821.html