Διαχρονικά, ο αριστοκρατισμός - ολιγαρχισμός προβάλει τρείς
κυρίως δικαιολογίες των οπισθίων.
1. Ο λαός δεν έχει γνώσεις και γι αυτό τους νόμους θα πρέπει να τους φτιάχνουν οι ειδικοί.
2. Σήμερα οι κοινωνίες είναι πολυπληθυσμιακές και οι καταστάσεις χαρακτηρίζονται από την πολυθεματικότητα και την πολυπλοκότητα. Έτσι δεν είναι πρακτικά εφικτό η νομοθετική και η ένοπλη εκτελεστική εξουσία να είναι στην κατοχή του λαού.
3. Στις κοινωνίες παρουσιάζονται σημαντικά έκτακτα γεγονότα που απαιτούν πολύ γρήγορες αποφάσεις – αντιδράσεις. Γι αυτό δεν μπορούμε να βάζουμε εκατομμύρια ανθρώπους να αποφασίζουν. Κάτι τέτοιο θα είναι χρονοβόρο.
Δηλαδή δικαιολογίες «του κώλου τα νιάμερα».
Απαντήσεις γι αυτά υπάρχουν στα αντίστοιχα κείμενα 1. «ΚΑΙ ΟΙ ΠΙΟ ΑΡΙΣΤΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΕΧΟΥΝ – ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ- ΜΗΔΑΜΙΝΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΛΑΟ»
2. «ΠΩΣ Ο ΛΑΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΨΗΦΙΖΕΙ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΝΟΜΟ» και «ΠΩΣ ΠΡΑΚΤΙΚΑ Η ΕΝΟΠΛΗ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΣΤΟ ΛΑΟ»
3. «ΓΡΗΓΟΡΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ»
1. Ο λαός δεν έχει γνώσεις και γι αυτό τους νόμους θα πρέπει να τους φτιάχνουν οι ειδικοί.
2. Σήμερα οι κοινωνίες είναι πολυπληθυσμιακές και οι καταστάσεις χαρακτηρίζονται από την πολυθεματικότητα και την πολυπλοκότητα. Έτσι δεν είναι πρακτικά εφικτό η νομοθετική και η ένοπλη εκτελεστική εξουσία να είναι στην κατοχή του λαού.
3. Στις κοινωνίες παρουσιάζονται σημαντικά έκτακτα γεγονότα που απαιτούν πολύ γρήγορες αποφάσεις – αντιδράσεις. Γι αυτό δεν μπορούμε να βάζουμε εκατομμύρια ανθρώπους να αποφασίζουν. Κάτι τέτοιο θα είναι χρονοβόρο.
Δηλαδή δικαιολογίες «του κώλου τα νιάμερα».
Απαντήσεις γι αυτά υπάρχουν στα αντίστοιχα κείμενα 1. «ΚΑΙ ΟΙ ΠΙΟ ΑΡΙΣΤΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΕΧΟΥΝ – ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ- ΜΗΔΑΜΙΝΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΛΑΟ»
2. «ΠΩΣ Ο ΛΑΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΨΗΦΙΖΕΙ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΝΟΜΟ» και «ΠΩΣ ΠΡΑΚΤΙΚΑ Η ΕΝΟΠΛΗ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΣΤΟ ΛΑΟ»
3. «ΓΡΗΓΟΡΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ»