Ο Ρ. Φεραίος (Αντώνιος Κυριαζής), ο φλογερός αυτός επαναστάτης πήγαινε πολύ μπροστά από την εποχή του σε πάρα πολλά θέματα. Η ΧΑΡΤΑ του (Σύνταγμα), τα ποιήματά του όπως ο Θούριος και διάφορες άλλες προκηρύξεις που έγραφε τη δεκαετία του 1790 είναι μια καλή παρακαταθήκη για την ανθρωπότητα.
ΚΑΛΟΥΣΕ ΣΕ ΚΟΙΝΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥΣ ΑΠΛΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΤΩΝ ΛΑΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΑΠΟ ΦΥΛΗ, ΧΡΩΜΑ ΔΕΡΜΑΤΟΣ, ΕΘΝΟΤΗΤΑ, ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΛΠ.
ΜΕΓΑΣ ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΗΣ, ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΗΣ, ΔΙΕΘΝΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΗΣ
Από το ΘΟΥΡΙΟ:
1. «…ΒΟΥΛΓΑΡΟΙ, ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ, ΑΡΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΡΩΜΙΟΙ
ΑΡΑΠΗΔΕΣ ΚΑΙ ΑΣΠΡΟΙ με μια κοινή ορμή
για την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
να ζώσωμεν σπαθί.»
Σχόλιο. Σύμμαχοί μας όλα τα έθνη. Σύμμαχοί μας και οι αράπηδες και η κάθε φυλή.
2. «… Ανδρείοι καπετάνοι, παπάδες λαϊκοί
σκωτώθηκαν, κι αγάδες, με άδικον σπαθί
κι αμέτρητοι άλλοι τόσοι ΚΑΙ ΤΟΥΡΚΟΙ και ΡΩΜΙΟΙ
ζωήν και πλούτο χάνουν
χωρίς καμιά αφορμή.»
Σχόλιο. Και οι τούρκοι στον κοινό μας αγώνα.
3. «..Λοιπόν γιατί αργείτε; Τι στέκεστε νεκροί;
ξυπνήστε, μην είστε ενάντιοι κι εχθροί.
Πως οι προπάτορές μας ορμούσαν στη φωτιά,
έτζι κι εμείς ΑΔΕΡΦΙΑ, ν΄αρπάξωμεν με μια
τα΄άρματα και να βγούμεν απ΄την πικρή σκλαβιά.
Να ψάξωμεν τους λύκους, που τον ζυγόν βαστούν
και ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ και ΤΟΥΡΚΟΥΣ
σκληρά τους τυραννούν.
Σχόλιο. Αδέρφια τούρκοι χριστιανοί και όλοι οι άνθρωποι ανεξάρτητα από τη θρησκεία τους.
ΡΗΓΑΣ ΘΕΛΕΙ ΜΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΗ, ΜΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΛΥΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ, ΜΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΙΚΗΣ ΣΥΝΥΠΑΡΞΗΣ ΤΩΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΩΝ, ΜΕ ΗΓΕΤΗ ΤΟΝ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑ (κυρίαρχο) ΛΑΟ.
ΧΑΡΤΑ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ
ΠΕΡΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Αρθρ. 1. «Η Ελληνική δημοκρατία είναι μία μ΄όλον που περιλαμβάνει εις τον κόλπον της ΔΙΑΦΟΡΑ ΓΕΝΗ και ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ. Δεν θεωρεί τας ΔΙΑΦΟΡΑΣ ΤΩΝ ΛΑΩΝ ΜΕ ΕΧΘΡΙΚΟΝ ΜΑΤΙ.»
Αρθρ. 7. «Ο αυτοκράτωρ (κυρίαρχος) λαός είναι ΟΛΟΙ οι κάτοικοι του βασιλείου (επικράτειας) χωρίς εξαίρεσιν θρησκείας και διαλέκτου (γλώσσας)Έλληνες, Αλβανοί, Βλάχοι, Αρμένηδες, Τούρκοι και κάθε άλλο είδος γένους.»
Σχόλιο. Τι μπορούν να πουν τα φασισταριά γι αυτό;
Μάλλον ο Ρήγας θα ξέχασε να γράψει ότι σε όσους είναι ρατσιστές, δηλαδή απολίτιστοι, βάρβαροι, μισάνθρωποι, ανεγκέφαλοι, ντροπή για τη Χώρα τους (και γι αυτό πολύ δυστυχισμένοι), μάλλον θα πρέπει να τους αφαιρείται η ελληνική ιθαγένεια…. Ή να εκτελούνται.Οι ΛΑΟΊ ΔΕΝ ΈΧΟΥΝ ΝΑ ΧΩΡΊΣΟΥΝ ΤΊΠΟΤΑ. ΤΟΥΣ ΕΝΩΝΕΙ Ο ΚΟΙΝΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΠΙΕΣΗ ΠΟΥ ΥΦΙΣΤΑΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΛΙΓΑΡΧΕΣ
ΧΑΡΤΑ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ
ΤΑ ΔΙΚΑΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
Αρθρ.1. «Όλοι οι άνθρωποι, ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ και ΤΟΥΡΚΟΙ κατά φυσικόν λόγον είναι ίσοι.»
ΠΕΡΙ ΕΓΓΥΗΣΕΩΣ…
Αρθρ. 122. «Η νομοθετική διοίκησις βεβαιεί εις όλους τους Έλληνες, Τούρκους, Αρμένηδες την ισοτιμίαν, την ελευθερίαν, την σιγουρότητα…..»
(Ο ΔΙΕΘΝΙΣΤΗΣ ΡΗΓΑΣ)
ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΣΧΕΣΕΩΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΜΕ ΤΑ ΞΕΝΑ ΕΘΝΗ
(Το πολιτικό άσυλο)
Αρθρ. 120. «Δέχονται όλους τους αδικημένους ξένους και εξωρισμένους από την πατρίδα των δι αιτίαν της ελευθερίας.
Απαρνούνται και δεν δίνουν περιποίησιν εις τους τυράννους»
(Η αλληλεγγύη)
ΤΑ ΔΙΚΑΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
Αρθρ. 34. «Όταν ένας μόνος κάτοικος του βασιλείου τούτου (επικράτειας βαλκανίων) αδικηθεί, αδικείται ΟΛΟ το βασίλειον. Και πάλιν όταν το βασίλειον αδικήται ή πολεμήται, αδικήται ή πολεμήται κάθε πολίτης.
Δια τούτο δεν ημπορεί ποτέ κανείς να ειπή, ότι η τάδε Χώρα πολεμείται, δε με μέλλει διότι εγώ ησυχάζω εις την δικήν μου, αλλ΄εγώ πολεμούμαι, όταν η τάδε Χώρα πάσχη, ως μέρος του όλου οπού είμαι.
Ο ΒΟΥΛΓΑΡΟΣ πρέπει να κινήται όταν πάσχει ο ΕΛΛΗΝ και τούτος πάλιν δι εκείνον και αμφότεροι δια τον ΑΛΒΑΝΟΝ και ΒΛΑΧΟΝ.»
ΠΕΡΙ ΤΑΞΕΩΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ
Αρθρ. 4.* «Κάθε άνθρωπος γεννημένος και κατοικών εις αυτό το βασίλειον (επικράτεια), εικοσιενός χρόνου ηλικίας, είναι πολίτης!!!
*ΚΑΘΕ ΞΕΝΟΣ εικοσιενός σωστού χρόνου, όστις κατοικώντας εις αυτό το βασίλειον ΠΡΟ ΕΝΟΣ χρόνου, ζη με το εργόχειρόν του (ατομική εργασία) ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΙΤΗΣ!!
*Εκείνος που αγοράζει ένα υποστατικόν (έγγειος κτήση, αγρόκτημα), ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΙΤΗΣ!!!
*Εκείνος που παίρνει ένα ψυχοπαίδι ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΙΤΗΣ!!!
*Εκείνος που νυμφεύεται μίαν Ελληνίδα ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΙΤΗΣ!!!
*Εκείνος που ομιλεί την απλήν ή την ελληνικήν γλώσσαν και βοηθεί την Ελλάδα, ας διατρίβη και εις τους αντίποδας (επειδή το ελληνικόν προζύμι εξαπλώθη εις τα δύο ημισφαίρια) ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝ ΠΟΛΙΤΗΣ!!!
*Και τέλος πάντων, κάθε ξένος τον οποίον η διοίκησις στοχάζεται πως είναι άξιος κάτοικος της πατρίδος, ήγουν (δηλαδή) καθώς ένας καλός τεχνίτης, ένας προκομμένος διδάσκαλος, ένας άξιος πατριώτης, είναι δεκτός εις την πατρίδαν και ημπορεί να μετέρχεται ισοτίμως τα δίκαια οπού και όλοι οι συμπολίται.
*Ένας ξένος φιλόσοφος ή τεχνίτης ευρωπαίος, οπού αφήσει την πατρίδα του και έλθη να κατοικήση εις την Ελλάδα, με σκοπόν να μεταδώσει την σοφίαν του ή την τέχνη του, όχι μόνο θεωρείται ως καθαυτό πολίτης αλλά και με δημόσια έξοδα να τω εγείρεται ένας ανδριάς μαρμαρένιος με τα παράσημα της διδασκαλίας ή της τέχνης του και ο πλέον σοφός ελληνικός κάλαμος να γράφει την ιστορία της ζωής του.
(Η ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ ΛΑΟΥ)
ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΠΩΣ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΝΟΜΟΙ
Αφού έχει προηγηθεί σε άλλο κεφάλαιο η διοικητική διαίρεση της Χώρας, σε τούτο το κεφάλαιο (περί του πώς να γίνονται οι νόμοι) αποδίδει στο λαό και νομοθετική πρωτοβουλία και δυνατότητα βέτο – απόρριψης νόμων από την πλειοψηφία του λαού.
ΥΓ Τελικά, το Ρ. ΦΕΡΑΙΟ, αν επί πλέον τον κρίνουμε στις ιστορικές εποχές και συνθήκες στις οποίες έζησε, μπορούμε να τον κατατάξουμε στα μεγαλύτερα μυαλά και μεταξύ των μεγαλύτερων επαναστατών.
Ήταν ένας αντιρατσιστής, ένας ανθρωπιστής, ένας επαναστάτης που ήθελε την εξουσία στους αυτοκράτορες (κυρίαρχους) λαούς.
Στον αντίποδά του είναι οι ρατσιστές, οι φασίστες, οι εθνικιστές και όλες οι ΄λλες εγκληματικές συνειδήσεις.
ΚΝ